Zaadaptowana dla potrzeb TEATROTEKI sztuka Jolanty Janiczak, nosząca w oryginale tytuł Sprawa Gorgonowej. Głośny proces Rity Gorgonowej z lat trzydziestych XX wieku stał się dla autorki, a potem dla reżyserki spektaklu, jedynie pretekstem dla stworzenia odrębnej, całkowicie autonomicznej wizji artystycznej. Sztuka napisana językiem dalekim od potocznego nie jest rekonstrukcją toczącego się śledztwa w poszlakowej sprawie o zabójstwo, choć występujące w niej postaci mają swoje pierwowzory w rzeczywistości. Tematem głównym nie jest popełniona zbrodnia i dochodzenie do prawdy. Długotrwały proces staje się faktem medialnym, który zaczyna funkcjonować samoistnie i służy jedynie podtrzymaniu sensacji dla potrzeb tworzonego wokół tego faktu show biznesu.
Spektakl otrzymał Grand Prix (nagroda podzielona między reżyserkę, autora zdjęć, autorkę muzyki, kostiumografkę i montażystkę) "za brawurę realizacyjną i konsekwencję w wyborze wyrazistych narzędzi współtworzących widowisko" oraz nagrody za kreacje aktorskie – nagrodę za pierwszoplanową rolę kobiecą (Monika Buchowiec) i Nagrodę Rektora Akademii Teatralnej dla studenta lub absolwenta tej uczelni (Martyna Byczkowska) poczas 2. edycji festiwalu TEATROTEKA Fest w 2018 roku. Rok później spektakl uhonorowano nagrodami Gold Remi w kategorii Film&Video Art i Silver Remi w kategorii Suspense/Thriller na międzynarodowym festiwalu World Fest Houston oraz nagrodą w kategorii Formy muzyczne na Canada International Film Festival w Vancouver.