zdjecia

A NIECH TO GĘŚ KOPNIE!

Dowcipna, momentami wzruszająca opowieść o Gęsi, która szuka sensu życia i znajduje go zupełnie nie tam, gdzie mogłaby się tego spodziewać.

Streszczenie: 

Szczwany Lis – łowca i drapieżnik, zakrada się nocą do kurnika i kiedy już wydaje się, że upoluje jedną ze śpiących tam kurek, jego plany niweczy niepozorna Gęś, która wszczyna alarm i oznajmia Lisowi, że ponieważ sama straciła w życiu sens, to chętnie uda się z nim na kolację w charakterze… dania. Lis nie ma jednak ochoty na skonsumowanie wychudzonej, nostalgicznej i układającej wiersze Gęsi. Proponuje, że zaprowadzi ją do swego starego przyjaciela Wilka, który z pewnością z radością ją schrupie. W czasie wspólnej wędrówki przez las bohaterowie spotykają inne zwierzęta, które próbują odwieść Gęś od jej – w istocie niedorzecznego – planu, wskazując, co dla nich w życiu jest najważniejsze. Jednak realizowane przez nie cele życiowe, choć ciekawe i różnorodne, nie są w odczuciu Gęsi tym, na czym jej zależy najbardziej. Ona pragnie znaleźć swój własny i oryginalny sens. Bo czy nasz własny pomysł na życie, który odbiega od utartych schematów, musi być czymś złym? A zresztą, jak pyta nasza bohaterka, „czy życie musi mieć tylko jeden sens?”

Tekst Marty Guśniowskiej zdobył w 2014 roku I Nagrodę w Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży, organizowanym przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.

Przedstawienie adresowane do dzieci od lat 7.

Występują: 

Agnieszka Przepiórska (Gęś)

Arkadiusz Janiczek (Lis)

Łukasz Lewandowski (Narrator)

Sonia Bohosiewicz (Pani Zając)

Mariusz Jakus (Niedźwiedź)

Krzysztof Dracz (Wilk)

Wojciech Brzeziński (Wydr)

Łukasz Bugowski (Kogut)

Olga Sarzyńska (Kura I)

Małgorzata Kowalska (Kura II)

Dominika Majewska (Kura III)

Julia Konarska (Dzika Gęś  I)

Dagmara Bąk (Dzika Gęś  II)

Natalia Handzlik (Mrówka)

Magda Groszek (Zajączek I)

Karol Brzeziński (Zajączek  II)

Kinga Bajowska (Zajączek  III)

 

AUTORKA TEKSTU: Marta Guśniowska,

REŻYSERIA: Joanna Zdrada,

ZDJĘCIA: Łukasz Gutt PSC,

SCENOGRAFIA: Zofia Mazurczak-Prus,

KOSTIUMY: projekt Justyna Bernadetta Banasiak, wykonanie Alicja Patyniak-Rogozińska,

CHOREOGRAFIA: Kamil Wawrzuta,

MONTAŻ: Maciej Szydłowski PSM,

MUZYKA: Jacek Grudzień, Piotr „Ziarek” Ziarkiewicz,

DŹWIĘK: Michał Robaczewski, Aleksander Musiałowski,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko,  

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

 

ROK PRODUKCJI: 2019

MARTA GUŚNIOWSKA

AUTORKA TEKSTU 

Dramatopisarka, reżyserka teatralna. Absolwentka filozofii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracowała w poznańskim Teatrze Animacji i Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Od 2007 roku związana z Białostockim Teatrem Lalek jako dramaturg i kierownik literacki. Autorka kilkudziesięciu sztuk teatralnych dla dzieci, wystawianych w większości teatrów lalkowych w Polsce, a także w Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wielokrotna laureatka Konkursu na Sztukę dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Nagrodzona kilkakrotnie w Konkursie Na wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

 

JOANNA ZDRADA

REŻYSERIA

Reżyserka teatralna, dramaturżka, scenografka. Absolwentka Wydziału Reżyserii Wyższej Szkoły Sztuk Scenicznych w Bratysławie (2010), stypendystka Goldsmiths, University of London, Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury oraz Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Debiutowała w teatrze A-ha w Bratysławie sztuką P. Vogel Desdemona (2007). Wyreżyserowała blisko trzydzieści spektakli w kraju i za granicą, wielokrotnie tworząc do nich scenografię, m.in. sztuki Hanocha Levina Jakobi i Leidental (Teatr Śląski w Katowicach, 2011) i Sprzedawcy gumek (Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, 2012), Siła przyzwyczajenia T. Bernharda (Teatr Śląski, Katowice, 2012), Gottland M. Szczygła (Teatr Rozrywki, Chorzów, 2013), Na pełnym morzu S. Mrożka (Teatr Maska, Rzeszów 2013), Białe małżeństwo T. Różewicza (Teatr Polski, Bielsko-Biała, 2013), Oblężenie P. Rowickiego (Teatr Polski w Poznaniu, 2014 - nagroda główna w konkursie Metafory Rzeczywistości), New Year’s Day P. Rowickiego (Teatr im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, 2016), Szwejk J. Haška (Państwowy Teatr Lalki Tęcza w Słupsku, 2018), Wyzwalanie kobiecości, czyli Wyspiańskiego legenda o Wandzie i jej siostrach, na podstawie S. Wyspiańskiego, w ramach projektu Labirynt zwany Wyspiański  (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2018), Ale kino! wg własnego scenariusza (Teatr Lalek Guliwer, Warszawa, 2019).

Jej prace, wielokrotnie nagradzane, prezentowane były na polskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych. Jest autorką wielu adaptacji scenicznych prozy i scenariuszy teatralnych.