zdjecia video

HOLZWEGE

Streszczenie: 

Sztuka inspirowana biografią Tomasza Sikorskiego – wybitnego, awangardowego kompozytora, pianisty, prekursora minimalizmu w muzyce, który zmarł w niejasnych okolicznościach w 1988 roku w wieku 49 lat. Twórca, niedoceniany za życia, zmagał się z depresją, alkoholizmem i osamotnieniem. Został znaleziony martwy w swym malutkim mieszkaniu na warszawskim MDM-ie.

Autorka sztuki wykorzystuje konwencję teatru w teatrze. Akcja jest udramatyzowanym ciągiem domysłów, hipotez, przypuszczeń na temat ostatniego okresu życia i tajemniczej śmierci artysty, jakie snuje dwoje aktorów i reżyser przygotowujący spektakl o Sikorskim. Mamy do czynienia po części z inscenizacją, po części z dokumentem (wypowiedzi Teresy Różyłło, przyjaciółki artysty), po części zaś z koncertem. Wykorzystana w spektaklu muzyka Tomasza Sikorskiego nie jest jedynie ilustracją, lecz stanowi integralną część przedstawienia.

 

 ZWIASTUN

Występują: 

Anna Próchniak (Aktorka)

Tomasz Nosiński (Aktor I)

Sławomir Grzymkowski (Aktor II)                                                              

Michał Pepol (Wiolonczelista)

Bartłomiej Wąsik (Pianista)

Bogna Cyz (Pianistka)

Teresa Rużyłło 

 

AUTORKA TEKSTU: Marta Sokołowska,

REŻYSERIA: Tomasz Cyz,

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus,

ZDJĘCIA: Weronika Bilska,

MUZYKA: Tomasz Sikorski,

SCENORGRAFIA: Ewa Gdowiok,

KOSTIUMY: Aleksandra Gąsior,

MONTAŻ: Maciej Szydłowski,

DŹWIĘK: Michał Robaczewski, Joanna Napieralska,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko.       

 

CZAS: 46'41'' / ROK PRODUKCJI: 2018 

MARTA SOKOŁOWSKA

AUTORKA

Absolwentka psychologii i studiów podyplomowych związanych z zarządzaniem organizacjami i wspieraniem mniejszości oraz Gender Studies (UW). Studiowała w Szkole Dramatu  w Warszawie. Dwukrotna finalistka Konkursu poświęconego polskiej dramaturgii współczesnej „Metafory Rzeczywistości” (2012, 2013), stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011, 2013), stypendystka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego (2014), finalistka konkursu „Dramat!” organizowanego przez „Dwutygodnik” i Teatr IMKA (2012), półfinalistka Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (2014). Wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim.

 

TOMASZ CYZ

REŻYSERIA

(ur. 1977) Reżyser teatralny, publicysta literacki i muzyczny, eseista, redaktor. Studiował na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Autor przedstawień operowych i muzycznych. W teatrach dramatycznych reżyserował, m.in. sztuki: Moja pierwsza śmierć w Wenecji wg Tomasza Manna (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2015), Ewangelia wg Nabu Jarosława Mikołajewskiego (Instytut Teatralny, 2016). W Teatrze Nowym w Poznaniu zrealizował Miłość Fedry Sary Kane (2016), w Teatrze Nowym w Krakowie Po wygnaniu wg wierszy Czesława Miłosza (2017). Autor i reżyser słuchowisk radiowych. W latach 2009-2013 redaktor naczelny dwutygodnik.com, od 2013 redaktor naczelny miesięcznika „Ruch Muzyczny”. Autor książek o operze i muzyce: Arioso (2007), Powroty Dionizosa (2008), Pasja 20, 21. Powroty Chrystusa (2012). Dramaturg Mariusza Trelińskiego i Opery Narodowej (2005/2006).

 

WERONIKA BILSKA

AUTORKA ZDJĘĆ

(ur. 1983) Operatorka filmowa. Absolwentka Wydziału Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autorka zdjęć kilkunastu filmów dokumentalnych i krótkometrażowych, niejednokrotnie docenianych na festiwalach w kraju i za granicą. Jest laureatką “Złotej Kijanki” z 2009 roku na Festiwalu Camerimage,  Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego z 2014 roku, w roku 2016 na Festiwalu „Młodzi i Film” otrzymała nagrodę za zdjęcia do dwóch filmów krótkometrażowych. Pierwszy pełnometrażowy film Jak całkowicie zniknąć nakręciła w 2014 roku z roku z Przemysławem Wojcieszkiem. Autorka zdjęć do filmów Łukasza Grzegorzka Kamper (2016) i Córka trenera (2018) oraz Grzegorza Zaricznego Fale (2016) i Proste rzeczy (film w produkcji).